Қазіргі білім беру жүйесінің мақсаттарының бірі кез-келген жасөспірімді тәрбиелеу ғана емес, сонымен қатар өзін-өзі дамытуға ықпал ету арқылы жас ұрпақтың рухани және адамгершілік қасиеттерін дамыту болып табылады. Рухани-адамгершілік тәрбие-дұрыс дағдыларда және әртүрлі жағдайларда өзін-өзі тану нормалары, ұйымдағы қарым-қатынас мәдениеті. Рухани-адамгершілік тәрбие дегеніміз-жауапкершілікті түсіну, оқушының өміріндегі орны, өзін-өзі жетілдіру және айналадағы адамдар мен жануарлардың мейірімділігі, сондай-ақ қоршаған орта мен қайырымдылық. Сондықтан рухани-адамгершілік тәрбие жеке тұлғаны қалыптастырудың негізі болып табылады.
Ұлттық білім беру жүйесін дамытудың басым бағыты адамның жеке әлеуетін барынша ашуға бағытталған адамгершілік-рухани білім беру болып табылады. Мұнда адамның мәні мен оның айналасындағы әлемдегі орнын құндылықты түсінуге бағытталған "Өзін-өзі тану" адамгершілік-рухани білім беру бағдарламасы маңызды рөл атқарады.
"Өзін-өзі тану" рухани – адамгершілік білім беру бағдарламасын пәндерге интеграциялау-бұл, ең алдымен, мектептегі білімді жандандыру, оның рухани-адамгершілік мәнін анықтау, бұл тұтас білім, Мәңгілік жалпыадамзаттық құндылықтар мен Алуан түрліліктегі бірлікті көру негізінде барлық пәндердің синтезі.
Бұл бағыттағы жұмыс тәжірибесі көрсеткендей, оқу пәндері сабақтарындағы интеграцияны негізінен оқушылар оңай, үлкен қызығушылықпен және ықыласпен қабылдайды. Олар адамның адамгершілік қасиеттеріне қатысты сұрақтарға белсенді жауап береді. Мұғалімдер сабақта терең адамгершілік-рухани мағынасы бар позитивті көзқарас, әңгімелеу, ән айту, шығармашылық жұмыс, ойындар сияқты әдістемелік әдістерді қолданады. Егер ойын сабақта өткізілсе, онда ол құндылыққа ие, егер олар Ән айтса, онда оның мазмұны сананы тазартуға, оны жағымды образдармен толтыруға көмектеседі, егер олар әңгіме немесе астарлы әңгіме айтса, онда кейінгі әңгіме оқушылардың рухани өсуіне көмектеседі.
Гуманитарлық цикл сабақтарында оқушының адамгершілік тұлғасын тәрбиелеу, бүкіл әлемге, жалпы әлемге деген сүйіспеншілігін көрсете отырып, ішкі әлемі әр адамға тән жалпыадамзаттық құндылықтарды анықтай алатын өткен және қазіргі ұлы адамдардың бейнелеріне жүгінбестен мүмкін емес. Сабақта әр бала талқылауға белсенді қатысады, өз болжамдарын, гипотезаларын ұсынады және оқу іс-әрекетінің субъектісі ретінде әрекет етеді. Негізінен сабақтар өз мақсаттарына жетеді. Мектепте жалпы мектептік қуанышты өткізу дәстүрге айналды. Олар ай сайын өткізіледі және олардың міндетті шарты-барлық сыныптар мен мұғалімдердің қатысуы. Олар оқушыларды жалпыадамзаттық құндылықтармен таныстыруға бағытталған. Тәрбие жұмысының негізгі бағыттары бойынша сынып сағаттары біздің мектепте жұма күндері өткізіледі. Олардың жалпы мақсаты-оқушылардың рухани-адамгершілік дамуына, белсенділігі мен тәуелсіздігіне ықпал ету. Біздің мектепте сынып сағаттарын өткізу жүйесі келесідей құрылған: дәстүрлі күндерге орайластырылған сынып сағаттары өткізіледі (мысалы, Тәуелсіздік күніне, Отбасы күніне, жалпыадамзаттық құндылықтар күніне, Бірлік күніне және т.б. арналған). Олар барлық сыныптар үшін міндетті және жылдық жоспарда көрсетілген. Сондай-ақ, сынып сағаттары өткізіледі, олардың тақырыбы әр сынып ұжымы үшін сынып жетекшілерінің өздері сыныптың қажеттіліктеріне, жас ерекшеліктеріне қарай жеке анықталады және жоспарланады.
02.02.20 - 12.02.20 аралығында біздің мектепте Өзін-өзі тану онкүндігі өткізілді."Өзін - өзі тану" - махаббат пен шығармашылық педагогикасы".
Мақсаты: онкүндікті өткізу жоспарымен таныстыру, онкүндік тақырыбымен қызықтыру, қолайлы атмосфера құру, онкүндікті өткізуге белсенді қатысуға бағыттау.
Міндеттері:
1."өзін-өзі тану" пәні туралы, адам өміріндегі махаббат, қуаныш, сенім, мейірімділік сияқты жалпыадамзаттық ұғымдардың рөлі мен орны туралы білімді кеңейту;
2 өзін-өзі тану онкүндігі С.А. Назарбаеваның туған күніне орайластырылсын.
3. позитивті ойлау, рухтандырылған, шығармашылық өмір сүру қабілетін дамыту.
4. қоршаған әлемге, махаббатқа, құрметке, мейірімділікке адамгершілік көзқарасты тәрбиелеу.
"Өзін - өзі тану" - бұл баға жетпес рухани қазынаға ие бірегей зат, оған кіріспе әр адамды рухани және адамгершілік, бақытты және қуанышты, мейірімді және дана етеді. Бағдарлама балалардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, адамгершілік және рухани қасиеттерін дамытуға негізделген. Еліміздің кәсіби педагогикалық қоғамдастығының алдына функционалдық даярлық тұжырымдамасынан үйлесімді тұлғаны дамыту тұжырымдамасына көшу міндеті қойылған.
"Өзін-өзі тану: махаббат пен шығармашылық педагогикасы" онкүндігі балаларды жақсылық жасауға, кішіпейілділік пен мейірімділік танытуға, адамдарға махаббат пен қуаныш сыйлауға үйретуге бағытталған.
Жалпы, онкүндік сәтті өтті деп болжауға болады. Жалпы психологиялық атмосфера мейірімді, жағымды болды. Жалпы мектептік ойындар мен акцияларға тек мектеп оқушылары ғана емес, мұғалімдер де, барлық мектеп қызметкерлері де қатысты. Әр күн ойлау үшін белгілі бір ақпаратты алып жүрді.
Өзін-өзі тану пәнінің мұғалімі жоспар бойынша ашық сабақтар, сыныптан тыс іс-шаралар өткізді. 2020 жылдың 2 ақпанында "Өзін - өзі тану-махаббат пен шығармашылық педагогикасы!
"Өзін-өзі тану: махаббат пен шығармашылық педагогикасы" онкүндігінің салтанатты ашылуы . Оқушылар 5,6,.7 сыныпта махаббат, ана, мейірімділік туралы өлеңдер оқылды. 8 сынып оқушылары флэш-моб ұйымдастырды, С. А. Назарбаеваның өмірі мен қызметі туралы бейнефильмді тамашалады, сондай-ақ іс-шараның барлық қатысушылары "Күн Әрқашан болсын" әнін орындады»
03.02."Махаббатқа толы жүрек"(8-11кл) тақырыбында 1 орынды 8 сынып оқушысы Джилиева Карина; 2 орынды 8 сынып оқушысы Весна Яна; 3 орынды 11 сынып оқушысы Гартун Дмитрий иеленді.
04.02 мектеп кітапханашысы "өзін-өзі тану" рухани-адамгершілік білім беру бағдарламасының авторы С.А. Назарбаеваның қызметі туралы кітап көрмесін ұйымдастырды.
05.02. 1 орынды 11 сынып оқушысы Гартун Дмитрий иеленді.
08.02. аға тәлімгер мейірімділік пен сыпайылық практикумын өткізді
"Сезімдер, әрекеттер мен істер бағыты бойынша саяхат»
10.02 . "тақырыбында презентация көрсетілді .Адамгершілік-рухани өсудің 2 сатысы»
12 ақпанда Өзін-өзі тану мұғалімдері О.Н. Кемина 4-5 сыныптарда "сүюді үйренеміз"тақырыбында ашық сабақ өткізді. Сабақ барысында барлық кезеңдер сақталды : бұл позитивті көзқарас , алдын-ала үй тапсырмасын бақылау, әңгіме, сабақтың дәйексөзін талқылау, мұғалімнің сыйлығы (астарлы әңгіме), топтық жұмыс, Топтық ән айту , рефлексия, үй тапсырмасы. Сабақтың әр кезеңіне нақты уақыт бөлінді. Оқушылар талдау, қорытынды жасау қабілеттерін көрсетті ,мұғаліммен әңгімелесуге белсенді қатысты, бейнеролик көрді, топтарда жұмыс істеді, мақал-мәтелдердің мағынасын түсіндірді. Сабақтың мақсаттарына қол жеткізілді. Онкүндік барысында сынып жетекшілері адамгершілік - рухани білім беру бағдарламасының авторы С.А. Назарбаеваға арналған "балаларға берілген жүрек"тақырыбында сынып сағаттарын өткізді.
"Өзін - өзі тану-махаббат пен шығармашылық педагогикасы" онкүндігінің қорытындысы: балаларды ұжымдық іс-әрекет, өзін-өзі ұйымдастыру дағдыларына үйрету, коммуникативтік дағдыларды дамыту, жалпы мектептік ұжымды біріктіру, жалпы эмоциялық тонды көтеру болып табылады.